
Nie ważne czy prowadzisz bloga firmowego, sklep online czy też portal, który oferuje konkretne usługi. W każdym z tych przypadków działania skierowane są na wzrost sprzedaży. Pozyskiwanie klientów jest zdecydowanie wymagającym zadaniem. Znacznie łatwiej utrzymać tych, którzy już z nami są. Jak pozyskać nowych klientów? Czy istnieją skuteczne metody pozyskiwania nowych klientów oraz czy faktycznie działają? Wszystkie odpowiedzi umieszczamy w tym obszernym artykule. Jesteśmy pewni, że dzięki tej porcji wiedzy będziesz mógł skutecznie rozwijać Twój biznes.
Pozyskanie klienta, a sprzedaż doskonała
Bardzo często prowadząc własny biznes samodzielnie staramy się wykonać wszystkie zadania. Mimo tego, że nie wiemy jak pozyskiwać nowych klientów, to samodzielnie wpisujemy w wyszukiwarkach internetowych hasła, takie jak: pozyskiwanie nowych klientów sposoby, pozyskiwanie klientów sposoby czy pozyskiwanie klientów metody. Wydaje się nam, że to najlepsze rozwiązanie, które rozwiąże problem z dotarciem do konkretnej grupy. Niestety bardzo często budzi to frustrację i rozczarowanie. Doskonale wiemy, że to klienci są źródłem zysku. Sprzedaż doskonała jest celem dosłownie każdej firmy, a wyprzedzenie konkurencji daje nie tylko przewagą rynkową, ale również poczucie bezpieczeństwa związane z finansami. Jakie metody pozyskiwania klientów wybrać, aby nieustannie się rozwijać? Odpowiedź umieszczamy w kolejnym akapicie.
Metody pozyskiwania klientów
Nowych klientów możesz pozyskać na wiele prostych sposobów. Można to robić stacjonarnie oraz online. W przypadku tego artykułu skupimy się na działaniach w sieci. Wiele firm nadal stawia na dotarcie offline. Ulotki, eventy branżowe, reklama w mediach tradycyjnych czy networking są bardzo dobrze znane. Obecnie jednak klienci nieustannie przenoszą się do Internetu i właśnie dlatego warto to wykorzystać.
Metody pozyskiwania klientów, które są możliwe do zastosowania w sieci oczywiście różnią się od tych tradycyjnych. Przede wszystkim działania należy dopasować do określonej grupy docelowej, a nie do ogółu. Warto znać dane demograficzne dla branży, w której działamy. Dzięki temu będziemy mogli dopasować język komunikacji, grafiki czy treści materiałów wideo. Poniżej przedstawiamy najbardziej popularne i najbardziej korzystne sposoby pozyskiwania klientów online:
Strona lub blog firmowy
Profesjonalna strona internetowa staje się w dzisiejszych czasach szczególną wizytówką firmy. Musisz wiedzieć, że to jeden z elementów, który budzi zaufanie. Działalność firmy online to zwyczajne potwierdzenie wiarygodności. Nie bez powodu mówi się, że jeżeli dana firma jest nieobecna w sieci, to zwyczajnie nie istnieje. Stawiając własną stronę należy pamiętać o spójności wizualnej. Odpowiednie logo będzie na wagę złota, ponieważ zapadnie w pamięci zdecydowanie na dłużej. Zachowanie estetyki, czytelność i funkcjonalne rozwiązania będą pomocne dla twoich odbiorców. Dzięki temu szybko znajdą odpowiednie informacje, co zwiększa szansę na dokonanie zakupu.
To jednak nie wszystko. Pozyskanie klienta jest bardziej skomplikowanym procesem. Po pierwsze warto pokazać klientom, że strona internetowa nie służy jedynie do przedstawienia oferty i sprzedania proponowanych produktów. Warto zadbać o wartościowe artykuły i treści. Powinny one odpowiadać na pytania i potrzeby odbiorców. W takich wpisach można oczywiście umieścić przekierowanie do sklepu. Jest to wręcz wskazane. Efektem takich działań jest naturalne wzbudzenie zainteresowania i zwiększenie ruchu na poszczególnych zakładkach bloga czy strony.
Pozycjonowanie strony www
Odpowiadając na pytanie jak pozyskać klienta warto wiedzieć, że sama witryna internetowa nie wystarczy. Często działania przedsiębiorstw kończą się na utworzeniu bloga i bezużytecznym publikowaniu treści. Chcesz, aby pozyskiwanie klientów było jeszcze bardziej skuteczne? Postaw na SEO! Dzięki pozycjonowaniu zdecydowanie dasz się poznać szerszemu gronu internautów. Dlaczego?
Jest kilka sposobów, dzięki którym można stosunkowo szybko pojawić się na szczycie wyników w wyszukiwarkach. Oznacza to, że najlepszym rozwiązaniem będzie sytuacja, w której klient wpisze w Google konkretną frazę, a po jej wyszukiwaniu Twoja firma pojawi się na jednym z pierwszych pięciu miejsc. Właśnie dlatego tak ważne są słowa kluczowe, odpowiednie linkowanie i przede wszystkim wartościowe dla odbiorców treści.
Reklama Google
W jaki sposób pozyskać nowych klientów? Postaw na reklamę! Warto pomyśleć o opcji tak zwanych linków sponsorowanych. Kampanie AdWords to opcja bardzo elastyczna. Dzięki poszczególnym funkcjom możesz skonstruować swoją pierwszą reklamę. Pierwszy sensowny budżet wynosi około 1000 zł. Oczywiście w każdym dowolnym momencie działania promocyjne można zawiesić i dowolnie modyfikować. To skuteczny sposób, aby zwiększyć sprzedaż. W związku z tym, jeżeli nie potrafimy korzystać z narzędzia, które umożliwia ustawienie reklamy, lepiej nawiązać współpracę ze specjalistami. Takie rozwiązanie dają najlepsze efekty bez przepłacania.
Aktywne social media
Kontakt z klientem powinien być wpisane w DNA każdego przedsiębiorstwa. Nie ważne, czy produkujesz taborety czy też oferujesz budowę statków kosmicznych. Obecność w Internecie i w mediach społecznościowych jest obowiązkowa. Dzięki temu pozwalasz się w łatwy sposób znaleźć. Zadbaj o obecność na Facebooku oraz Instagramie. To najbardziej lubiane media internetowe przez zdecydowaną większość.
Jednocześnie udostępniają one ogrom dodatkowych możliwości. To dobre miejsce, aby zaprezentować ofertę w ładny wizualnie sposób. Dodatkowo to najlepsza opcja na pozyskiwanie darmowej informacji zwrotnej i opinii. Chcesz poprawić sprzedaż? Zadbaj o zadowolenie klientów, zbieraj ciekawe przykłady oraz zadbaj o to, by kontakt wszystkich osób z twoją firmą był przyjemny. To wbrew pozorom forma reklamy, która pozwala pozyskać wiele nowych zleceń.
Klienci biznesowi a klienci indywidualni
Oczywiście oferując produkty dla klientów indywidualnych oraz biznesowych trzeba liczyć się z pewnymi różnicami. W tym wypadku warto postawić nie tylko na marketing związany z mediami społecznościowymi czy budowaniem strony firmowej. Jak pozyskać klientów biznesowych? Spersonalizowana komunikacja elektroniczna zdecydowanie zwróci uwagę. Chcesz zaoferować nowy produkt lub usługę?
Sprawdź czym konkretnie zajmuje się potencjalny klient. W takim przypadku lepiej mieć coś specjalnego, co pozwala na lepsze poznanie Twojej marki. Obecnie niewiele przedsiębiorstw pozyskuje nowych nabywców w taki sposób, ponieważ to wymaga poświęcenia czasu. Co ciekawe taką działalnością zajmują się osoby specjalnie do tego przeszkolone. Jeżeli masz taką możliwość i chcesz rozwijać gałęzie marketingu to koniecznie zastanów się nad taką opcją.
Chcesz zdobyć lepszą pozycję na rynku? Twoim celem jest sprzedaż usług dla innych biznesów? Załóż konto na LinkedIn! To dobry krok, który pozwala pokazać się od tej profesjonalnej strony. To właśnie jedno z tych mediów społecznościowych, które przyciąga osoby rozwijające własne biznesy lub poszukujące owych rozwiązań we własnej firmie. W tym przypadku sposób na pozyskanie klienta jest bardzo prosty, ale jednocześnie odrobinę czasochłonny.
Regularna publikacja, która przynosi wartość odbiorcom jest strzałem w dziesiątkę. Działa to pozytywnie i pomaga na zawiązanie nowej współpracy. Budowanie takich relacji biznesowych jest formą networking. Nigdy nie wiadomo, kiedy Twoja sieć kontaktów wpłynie pozytywnie na firmę. Jedno jest pewne. Będziesz zdecydowanie zadowolony z uzyskanych rezultatów. Więcej informacji przeczytasz w raporcie poswięconemu sposobom pozyskiwania klinetów.
Jak dotrzeć do nowych klientów?
Metody pozyskania klientów są różne i mogą odbiegać od siebie w zależności od twojego produktu. O czym trzeba pamiętać w każdym z przypadków oraz co warto zrobić, aby nieustannie ich przybywało? Jedną z najprostszych odpowiedzi na pytanie jak zdobyć nowych klientów jest jedno proste zdanie. Poznaj ich! Zweryfikuj dane analityczne. Kto korzysta z Twoich usług? Sprawdź, gdzie ta osoba mieszka, ile ma lat, czy jest kobietą czy też mężczyzną.
Dane zostawiane w sieci pozwalają również określić zainteresowania czy potrzeby. To ma ogromne znaczenie w planowaniu działań marketingowych. Odpowiednio zinterpretowane wyniki dają ogrom dodatkowych możliwości. Podsumowując powyższe informacje można również śmiało napisać, że nieustanne zachęcanie do kontaktu będzie czynnikiem wzbudzającym potrzebę zakupu. Pokazując się przed innymi firma zapada w pamięci. Zdecydowanie to daje przewagę nad konkurencją
Skuteczne pozyskiwanie klientów jest również możliwe w jeszcze jeden sposób. Jak pozyskać klientów? Dawaj im wartościowe i darmowe próbki. Mogą to by mini ebooki, testery, próbki kosmetyków czy perfum, konsultacje czy inne przydatne elementy. Jesteś grafikiem? Zaprojektuj darmowy obraz, który można wydrukować i powiesić w ramie na ścianie. Prowadzisz zajęcia, które uczą tańca? Wrzuć darmową próbkę do sieci i zachęć do aktywności. Tylko tyle i aż tyle! To naprawdę działa.
Inne metody pozyskiwania klientów
Zdobywanie klientów to niejednokrotnie ciężki orzech do zgryzienia. Ciekawą grupą będzie młodsze pokolenie, dla którego Facebook i standardowe portale internetowe mogą być niewystarczające. Dodatkowo nadmiar stron www potrafi skutecznie przytłoczyć. To przykład, który jesteśmy w stanie wykorzystać do przedstawienia korzyści influencer marketingu. Warto pomyśleć o takim właśnie rozwiązaniu.
Pokaż swój produkt osobom, które mają zaangażowane społeczności. Można to zrobić na zasadzie barteru lub płacąc konkretne wynagrodzenie. Może to wydawać się czymś niewyobrażalnym, ale faktów nie można oszukać. Młodzi ludzie słuchają własnych autorytetów i są w stanie zakupić dosłownie wszystko, a kampania prowadzona z głową i w duchu odpowiedzialności może być jednocześnie bardzo dobrym narzędziem pr – owym.
Jak skutecznie pozyskać nowych klientów? Po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, że to skomplikowany proces. Sama reklama może być niewystarczająca. Aby osiągnąć sukces trzeba włożyć w to wiele pracy. Dodatkowo konkurencja zwyczajnie nie śpi. Sposoby na pozyskanie klienta są różne, a przy ich wyborze trzeba po prostu niejednokrotnie eksperymentować. Właśnie dlatego budowanie pozytywnych relacji z klientami, słuchanie ich potrzeb, reagowanie na wszelkie zapytania to zupełna podstawa.
Techniki pozyskiwania klientów są różne. Nie wystarczy poszczególnych punktów odznaczać jak zadań do zrobienia w kalendarzu. Tutaj liczy się szczególnie umiejętność słuchania i wdrażania zmian na bieżąco. Dopiero pełne zrozumienie rynku, własnej grupy docelowej i narzędzi, z których korzystamy przyniesie najlepsze rezultaty. Zdobywanie nowych klientów to ciągły proces, ale satysfakcja na koniec jest nie do opisania.