
Sprowadzanie ruchu na witrynę, która jest pozycjonowana, jest jednym z lepszych sposobów wspomagania pozycjonowania. Wiele osób oddając witrynę w ręce specjalistów SEO z agencji, nie interesuje się przebiegiem pozycjonowania, choć sprowadzając ruch na taką witrynę, możemy przyspieszyć cały proces. W tym tekście prezentujemy najciekawsze sposoby na sprowadzenie ruchu na witrynę, która jest pozycjonowana oraz podpowiadamy jak wspomagać ten proces, gdy sami nie zajmujemy się pozycjonowaniem.
Zawsze skonsultuj się z agencją SEO
Zaczynając każdą pracę przy witrynie, którą już oddaliśmy w pozycjonowanie specjalistom, należy skonsultować się z pracownikami agencji SEO, która prowadzić nasz serwis. Należy zrobić tak z kilku powodów. Pierwszym jest możliwość zaszkodzenia witrynie czy przeszkadzanie w pozycjonowaniu strony internetowej. Nasze działania mogą również kolidować z innymi działaniami agencji, a wspólne ustalanie planu działania może być dużo bardziej efektywne. Pracownicy agencji powiedzą nam również czy i w jaki sposób możemy wspomagać działania pozycjonujące — w tym wypadku jak dokładnie sprowadzać ruch na witrynę. Te wskazówki również mogą być bardzo różne i zależeć od nich może efektywność naszych działań.
Social Media
Pierwszym miejscem skąd możemy sprawdzać ruch, wspomagający pozycjonowanie są social media. Portale takie jak Instagram czy Twitter idealnie nadają się do kierowania ruchu na naszą witrynę internetową. Działając na takich portalach, możemy sprowadzić ruch na kilka sposobów. Pierwszym jest stworzenie profilu i prowadzenie go. Pozyskując obserwatorów, będziemy również zyskiwali kolejne wejścia na witrynę.
Prowadzić profil ciekawe możemy przy pomocy regularnych aktualizacji, dodawania contentu czy promowania profilu tematycznego. W social mediach możemy również samodzielnie reklamować się i swoją witrynę projektu na grupach czy w innych miejscach, gdzie przebywają osoby, które potencjalnie mogą wejść na nasz serwis. Stworzenie popularnego profilu w social mediach lub kilka profili z pewnością jest przeważnie prostsze niż stworzenie popularnego serwisu internetowego, który będzie służyć do pozyskiwania ruchu. Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów i zdecydowanie warto się nad nim zastanowić.
Inne strony WWW
Dobrym pomysłem jest również pozyskiwanie ruchu na naszą witrynę z innych serwisów. Mogą być to nasze inne strony internetowe lub zewnętrzne witryny. Posiadając inne strony, możemy zaproponować przejście na główną np. poprzez reklamy bannerowe w widocznych miejscach czy linkowanie wychodzące z tekstów. Możemy też zaproponować przejście na główną witrynę dzięki powiadomieniom.
Nie mając swojej własnej strony internetowej, możemy wykupywać artykuły stosowane na poczytnych serwisach internetowych czy blogach. W zamian za opłatę możemy umieścić na popularnym serwisie internetowym artykuł pod własną marką i z własnym linkiem. Wiele osób zaciekawionych wpisem przejdzie na naszą stronę internetową. Działanie takie zapewnia wartościowy ruch użytkowników, którzy mogą stale powracać na naszą witrynę.
Influencer marketing
Na podobnej zasadzie co artykuły sponsorowane działa również influencer marketing. Jest to promowanie się oraz swojej strony poprzez polecenie znanej osoby w danej kategorii. Choć jest to stricte reklamowy sposób, możemy wykorzystać go też do zaciekawienia odbiorców i dotarcia do dużej grupy odbiorców za jedną czynnością. Influencer marketing jest korzystny pod względem sprowadzenia ruchu na witrynę właśnie dlatego, iż bazuje na dużej grupie osób, które są zaciekawione i większości sprawdzą witrynę, którą poleca ich idol.
Część z fanów gwiazdy będzie powracało też na nasz serwis regularnie, co jest wartością dodaną. Aby skorzystać z pozyskiwania ruchu poprzez influencer marketing, możemy samodzielnie odnaleźć daną popularną osobę i samodzielnie proponować jej współpracę lub skorzystać z portali dla wydawców i influencerów. Na portalach takich wystarczy znaleźć odpowiedniego influencera, czyli osobę znaną w danej kategorii i rozpocząć z nią współpracę. Warto wybierać również odpowiednie platformy, które ułatwiają klikanie w link np. blog, FB, YT.
Marketing szeptany
Bardzo ciekawym i skutecznym sposobem sprowadzenia ruchu na witrynę, który można skalować, jest marketing szeptany. Jest to metoda zarówno darmowa, jak i płatna przy działaniach na większą skalę. Polega ona na umieszczeniu w sieci wpisów o naszej marce, stronie czy projekcie. Wpisy takie najczęściej mają formę pozytywnego polecenia oraz zawierają link do naszej witryny. Wpisy te umieszcza się na różnych forach, blogach czy miejscach w sieci gdzie mogą przebywać osoby zainteresowane akurat taką tematyką, w jakiej działamy.
Jeden wpis pozwala dotrzeć często nawet do kilkuset osób, co przy pomnożeniu tej sumy przez wiele postów daje bardzo szeroki zasięg. Wiele osób z ciekawości sprawdzi naszą stronę, a część z nich może odwiedzać ją regularnie. Gdy chcemy skalować takie działania, wystarczy wykupić odpowiednią usługę w agencjach interaktywnych, które same będą tworzyły wpisy i je publikowały. Jeden wpis to koszt ok. kilku złotych. Przeznaczając zatem nie ten cel odpowiednio dużo środków, możemy zagwarantować sobie wiele wejść na witrynę.
Zwiększenie widoczności w sieci
Ciekawym pomysłem, który nie jest spektakularny, ale który pozwala regularnie sprowadzać pewne ilości ruchu organicznego na naszą stronę, jest zwiększenie widoczności witryny w sieci. Będzie to z pewnością polegało na dodaniu linku do naszej strony w tych wszystkich miejscach, w których jest to tylko możliwe. Mogą być to fora, katalogi biznesowe, wizytówki na Google Maps czy sygnatury profili na forach itd. Dodawanie informacji o naszej stronie jest mozolnym procesem. Warto jednak wykonywać, gdyż możemy zrobić to samodzielnie za darmo, a informacje o naszej stronie pozostają w sieci przez bardzo długi okres. Możemy też brać aktywny udział w dyskusjach w internecie, tworzyć wspólne akcje czy wręcz reklamować się, jeśli mamy budżet.
Gratisy i darmowe gadżety
Bardzo dobrym i ciekawym pomysłem na przyciągnięcie osób do naszej strony internetowej jest tworzenie i rozdawanie gratisowych gadżetów cyfrowych w sieci. Mogą być to e-booki, kody promocyjne czy przydatne poradniki. W ten sposób możemy zainteresować materiałami tematycznymi wiele osób, które z chęcią wejdą na naszą stronę i sprawdza ofertę. Rzeczy tego typu możemy oferować na grupach tanecznych, gdzie znajduje się wiele osób związanych np. z grami komputerowymi czy modą.