
Internet to miejsce, gdzie lokalnie możemy reklamować się i sprzedawać na różne sposoby produkty oraz usługi, które świadczymy w swoim sklepie stacjonarnym. Wiele osób prowadząc taki stacjonarny projekt lub biznes np. zakład fryzjerski, nie promuje sowiego biznesu w sieci, pozostając przy tradycyjnej reklamie np. ulotkach czy poleceniach klientów. Wynika to m.in. z obawy przed internetem czy braku wiedzy na ten temat. W taki sposób traci się wielu potencjalnych nowych klientów oraz korzyści. Poniżej prezentujemy 5 powodów, dla których warto promować swój biznes internetowy w sieci, prowadząc w niej sprzedaż.
Prostota i komfort reklamowania
Pierwszym plusem reklamowania się i sprzedawania swoich produktów lub usług w sieci ze sklepu stacjonarnego jest prosta. Obecnie istnieje wiele możliwości na stworzenie reklamy np. na Facebooku, z którą poradzi sobie każda osoba nawet nieznająca się na digital marketingu. Programy reklamowe tego typu są intuicyjne i umożliwiają łatwe oraz szybkie uruchomienie promocji. Ogólnie istnieje wiele sposobów promowania się w sieci, co również wpływa na komfort i możliwość dobrania takiego typu reklamy, który będzie dla nas najwygodniejszy.
Oprócz reklam w social mediach możemy skorzystać też m.in. z content marketingu, czyli publikowania ciekawych treści w sieci, po których odnajdą nas potencjalni klienci, influencer marketingu opierającego się na poleceniach osób znanych czy stworzeniu i pozycjonowaniu strony internetowej. Reklamę w internecie możemy również zamówić u specjalistów czy agencji SEO, jeśli samodzielnie nie znamy się na tym i nie chcemy poświęcać czasu. W zamian za opłatę skorzystamy z doświadczenia innych kompetentnych osób i będziemy mogli prosto i szybko promować się lokalnie w sieci. Z budżetem ok. kilkudziesięciu złotych będziemy mogli dotrzeć komfortowo do wielu osób z naszej okolicy niewychodząc z domu i nie znając się na promowaniu w sieci.
Brak ryzyka finansowego
Drugim plusem sprzedaży w internecie, gdy prowadzimy nasz stacjonarny punkt lokalny, jest brak ryzyka finansowego. Jest to ważny czynnik, który każdy przedsiębiorca bierze pod uwagę, decydując się na kolejne kroki biznesowe. Rozpoczynając sprzedaż w internecie, nie musimy posiadać dużych sum pieniędzy lub wcale ich mieć w początkowej fazie działań online. Również sprzedaż internetowa nie wymaga przekazywania pieniędzy na ryzykowne kwestie a jedynie, jeśli zajdzie taka potrzeba środki te są przeznaczane na konkretne czynności np. stworzenie e-sklepu czy reklamę.
Możemy też samodzielnie przeznaczać środki, jakie jesteśmy w stanie stracić bez minimalnego pułapu. Najtańszą opcją jest rozpoczęcie reklamowania się w social mediach czy na portalach ogłoszeniowych. Robiąc to za darmo, pozyskamy pierwszych klientów bez przeznaczania jakichkolwiek środków. Rozpoczynając sprzedaż na portalach aukcyjnych czy sprzedażowych, również prowizja odliczana jest od zysków, a my nie musimy inwestować pieniędzy w taką sprzedaż.
Jeśli zarobimy już pewne środki możemy wykonać ich reinwestycję przeznaczając środki na reklamę, tworzenie i pozycjonowanie sklepu internetowego czy bardziej zaawansowane sposoby sprzedaży np. poprzez influencer marketing. Również w takich wypadach skuteczność poleceń czy promocji jest duża i najczęściej w najgorszym przypadku odzyskamy naszą zainwestowaną sumę. Ciekawym rozwiązaniem jest też skorzystanie afiliacji, czyli dzielenia się zyskiem z osobami, które będą polecały nasz produkt czy usługę, ale dopiero z zapłatą po skutecznym poleceniu.
Duża skuteczność
Internet to miejsce, gdzie możemy niezwykle skutecznie reklamować i sprzedawać swoje produkty, jeśli działamy lokalnie. W sieci obecnie przebywa nawet ok. 70% użytkowników mieszkających w danej lokalizacji. Sieć daje zatem możliwość łatwego, efektywnego i skutecznego dotarcia do takich osób. Duża część internautów z chęcią przegląda oferty produktów i usług nie mając czasu samodzielnie wyszukiwać ich stacjonarnie.
Wolą oni uzyskać informacje w sieci, a jedynie udać się do danej kawiarni czy zakładu fryzjerskiego po odbiór usługi. Widoczność w sieci gwarantuje zatem duże zainteresowanie. Wiele firm i marek stacjonarnych nie prowadzi sprzedaży/reklamy w sieci, dzięki czemu istnieje duża szansa, że prześcigniemy naszych bezpośrednich konkurentów i będziemy mogli szybciej rozwijać naszą markę. Tworząc wizytówkę np. na Google Maps, możemy liczyć na spory ruch, gdyż wiele osób szukając usług lokalnych, używa do tego właśnie map. Wykorzystując kilka czynności takich jak stworzenie wizytówki, dodawanie wpisów promocyjnych na forach lokalnych czy w social mediach, sprawimy, że nasz biznes lokalny będzie zauważony przez bardzo dużą ilość osób mieszkających w danej lokalizacji.
Skalowanie promocji i sprzedaży
Ważną zaletą sprzedaży internetowej jest możliwość jej skalowania. W świecie realnym jest to niezwykle trudne, gdyż aby podwoić sprzedaż musielibyśmy otworzyć drugi sklep. W sieci skalowanie możliwe jest po prostu poprzez zwiększenie nakładów na reklamę i promocję. Nie musimy ponosić kosztów i borykać się z typowymi trudnościami rozwijania biznesu stacjonarnego. Dobrym przykładem jest uzyskiwanie pewnej ilości klientów ze strony internetowej i wyszukiwarki Google lub reklamy na Facebooku.
Aby podwoić ich liczbę, wystarczy zwiększyć adekwatnie nakłady na pozycjonowanie lub ilość wyświetlanych reklam. W ten sposób możemy docierać do bardzo dużej grupy osób, zwiększając sprzedaż poprzez zwiększenie nakładów na promocję. Skalowaniu biznesu pomaga również fakt sprzedaży wysyłkowej produktów lub usług, jeśli świadczenie usług zdalnie jest możliwe.
Prostota sprzedaży produktów i usług w internecie
Ostatnim plusem sprzedaży oraz reklamowania swoich usług i produktów w sieci jest prostota sprzedaży internetowej. Aby sprzedawać w sieci, wystarczy skorzystać z darmowych lub tanich portali aukcyjnych i sprzedażowych. Możemy również zamówić otwarcie własnego sklepu internetowego na dużą skalę, gdy biznes będzie przynosił większe zyski. Również sprzedaż usług poprzez np. Pyszne czy Uber Eats i promocje na portalach społecznościowych lokalnie jest możliwa. Samo realizowanie zleceń odbywać będzie się tradycyjnie np. w naszym zakładzie fryzjerskim lub będzie wymagało jedynie pakowania i wysyłania produktów, za co zapłacą klienci w opłacie za wysyłkę. Pozyskiwanie zleceń w internecie i realizowanie ich jest zatem praktycznie nieodczuwalne negatywnie dla naszej marki, a przynosi nam kolejne zyski.