Czym jest marketing internetowy

Marketing to proces komunikowania wartości produktu lub usługi klientom. Marketing ma na celu pozyskanie nowych klientów, zatrzymanie obecnych klientów lub zwiększenie satysfakcji klientów. Pierwsze użycie terminu „marketing internetowy” miało miejsce w 1996 roku, ale dopiero w 1998 roku jego użycie stało się powszechne. W tym czasie marketing internetowy zaczął odnosić się do każdej formy reklamy w Internecie. Marketingowcy internetowi mogą stosować różne metody docierania do odbiorców docelowych, takie jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO), marketing e-mailowy, reklama w mediach społecznościowych, marketing treści i reklama displayową.

Rodzaje marketingu internetowego

Istnieje wiele rodzajów marketingu, które można przeprowadzić w Internecie. Należą do nich e-marketing, marketing cyfrowy, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) i marketing w mediach społecznościowych (SMM). Marketing cyfrowy istnieje od dawna, ale dopiero niedawno stał się skutecznym sposobem reklamowania przez firmy swoich produktów i usług. Jest również znany jako marketing internetowy, ponieważ wykorzystuje wiele różnych form reklamy online, takich jak Google AdWords, reklamy na Facebooku i banery reklamowe. Media społecznościowe to kolejna forma marketingu cyfrowego, w której firmy mogą reklamować swoje produkty i usługi za pomocą postów na Twitterze, Facebooku i Instagramie.

Typy marketingu - przykłady

Rozróżniamy różne typy marketingu:

Do pracy biurowej przyda się odpowiedznie siedzisko. Najlepszym rozwiązaniem będzie najdroższe krzesło gamingowe, które spełni w 100% twoje oczekiwania.